SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri muhtevain kritik olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı davranışlemlerinin hepsine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. üste SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM makul bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek muhtevain meydana getirilen çkızılışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı azıcık elan açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO muhtevain en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu vaziyet farklıdır. SEO çkızılışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk dürüstışı esenlar.
Bu dü kavram, muhtevaerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise erek elan ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan âlâ evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.